Toyobaru&350z

Nissan 350z

Přesně před rokem jsem řešil nákup nového auta . Zde můj rok starý příspěvek a pár slov závěrem po ročním vlastnictví…

Nissan 350z
Dojmy z jízdy v Toyobaru a v nissanu 350Z

  Honza Kubičina byl tak hrozně hodný že mi dal možnost si zkusit jeho Toyotu gt86 myslím rok 2013-14.. nájezd pod kilo..a ZCELA sérový vůz…

Moje první dojmy

  To auto je chuligán…klepe se..vibruje do karoserie s každou nerovností spojka bere jako u klasického auta ani měkká ani tvrdá..skvělý volant velikosti tak akorát…
..při správném nastavení co mám rád se do auta vejdu že komfortně vidím ven …sice vypadám jako tlačenka nacpana do rohlíku ale sedí se v tom příjemně..výhled dobrý na vše potřebné člověk pohybem ruky dosáhne a loket je automaticky položený na okenním tapecu… područku nemá ale k řadiče to má ruka tak akorát daleko, ručka v dokonalé pozici od řadičky…auto při jízdě cítí i špejli od nanuku přes cestu..což někoho může srát ale já odkojeny starými ikonami sporťáku to vítám…hybnu volantem a auto nečeká a bez přemýšlení se čumák stočí tam kam mu velitel poručí..a to fakt zcela ihned…žádný náklon nebo přenos váhy..prostě ihned zatočí jako E36 na hard nastavení podvozku a strongflexu…to je úžasný…prostě to ihned zatočí…plyn jde bohužel k podlaze víc než by člověk chtěl aby se auto rozjelo .. prostě ten krouťák by člověk čekal větší ale musí mu prostě dát napít aby se to rozhýbalo…během jízdy se z vyfuku line něco, co je tuctový zvuk výfuku auta co nikdy nikoho nedonutí se otočit za vozidlem které ho vydává…a to ani když jdeš přes přechod protože si bez pohledu na auto jen říkáš že ten Korejec nebo co to je za tuctový auto, jistě počká než se blahorodí chodec donutí opustit silnici…zvuk je prostě utrpnost…tam to chce svody decat koncak aby se projevil ten správný zvuk boxeru co to auto fakt umí…jen série to prostě maskuje něčím fakt hrozným…a když už člověk jede a potřebuje brzdit a šlápne na brzdu tak brzdí…a pořád brzdí..a brzdí…zastavuje ale brzdí…je jasný že tam je rezerva že nejde na tvrdo, ale brzdy mají dost co dělat …nejen že nejsou dostatečné ale přímo překvapí že nejsou lepší…prostě jen stačí na provoz ,asi stejný počin jako ten hrozny zvuk z výfuku… maká to ale má to rezervy…a když auto zastavi udělá to šup a z pohybu prostě najednou už pohyb není..žádné houpnutí pohyb kastle nebo pocit ze zhoupnutí…prostě šup a auto jako by se ani před mikisekundou nepohybovalo..člověk skoro hledá pavučiny ve výfuku…je to prostě takové jednoduché…zcela funkční a rozhodně puritánské sportovní náčiní které dává prostor k úpravám aby se z toho průhledného šutru vyklubal diamant..a ten tam fakt po úpravách uvnitř je…alespoň pro petrolheada mého formátu…

Teď ten samy prožitek z jízdy v nissanu 350z

Nájezd 80…nové kompletní brzdy brembo 4+2 pístky…tlumiče předek KW-GReddy zadek série…spojka keramika…

  Usazení do auta úplně na pohodu..vyšší hrana dveří dovolí dát ruku na okno , je to o kousek výš než by bylo dokonalé…středový tunel někde snad položený na kardanu protože nižší už být nemůže.. řadička pěkně padne do ruky..volant slušný ale tenký a větší než bych chtěl….rozjezd je něco co člověk musí umět protože keramická spojka kouše…kdo zkusil HDS nebo keramiku ví o čem mluvím.. musíš to vychytat jinak to s tebou cukne…plyn uvede auto do pohybu..přidáš tak akorát a auto za úžasného zvuku v6 zrychluje..dáš plynu raději míň (není to moje a má to skoro 300koni) a ono to zrychluje slušně…nevyhrknou ti slzy ani neslítne slina,ale dobře zrychluje…ale pořád zrychluje…a pořád …a ještě pořad… kvalty jsou totiž tak hrozně dlouhý že by člověk čekal že to má jen 3 max 4 rychlosti a ne 6 jako toyobaru které vás nutí zařadit v běžné frekvenci normálního auta…to Zetko neee to vám tvrdí „nechci vás rušit pane řidič a otravovat vibracemi či nutností řadit ..kdepak…jen se držte volantu a to stačí.
  Prostě Zetko je hltač vzdáleností…a to komfortní a pohodlný.. i ten pocit při sezení v autě je takový že když do vás bouchne kamion z boku budete asi muset lakovat dveře ale víc se nestane…prostě působí že to je autobus.. rozměrově jsou přitom zcela obě auta identická..na delku šířku výšku to samé ale toyobaru je malé a subtilní a nisan obrovský a působí dojmem mastodonta,jasny 250kg rozdílu v neprospěch Nissanu udělá svoje ale tím to není… je to tím celým pojetím interiéru..a tlumiče na předku tvrdý vzadu doplňuje série..vysoká a měkčí a i gumy 19 jsou to, co nepouští vibrace dovnitř..a to fakt vůbec nepouští…každá díra co nissan přejede (kde vám cvaknou v GT86 zuby) není vůbec cítit jako fakt není..prostě luxusní cesta..ALE je to sporťák a retardove mého ražení CHTĚJÍ CITIT POVRCH a to i volantem co toyobaru umí,ale nissan ten pojem nezná..a pak přijde zatáčka…v Toyobaru tam zatocite a pohoda .jedete na víc jak půl plynu a to není o moc víc nad běžný rychlostní limit takže zatočí bez dramat..ale v nissanu to na půl plynu je už celkem rychta..Zetko totiž nutí jezdit rychle a klame a skrývá rychlost …ale zase tu je ten pocit dvou tun nejméně…takže lehká panika a položení nohy na brzdu..a teď to přichází..teprve teď ukáže Nissan svou hereckou náturu..ten debil totiž provede něco jako salto červí dírou a vy stojíte..nepribrzdili jste jak bylo lehce v plánu ale prostě už nejede…ty brzdy jsou schopny zastavit i nákladní vlak na pětníku to mozek nebere..a jooo samo že tu zatáčku to projede ale vy z toho máte pocit že jste porazily Godzillu..jako že to bylo těžký..krva TĚŽKÝ…sazim na to, že výměna sériových zadních tlumičů auto sníží, ztvrdí a uklidní..a bude to lepší..bude to klepat a nebude se to tvářit tak těžce.. ale je to prostě v každém z těch aut úplně něco jiného…
..toyobaru je rebel,lump a pankáč…moc na to asi nemá a vychází mu to prostě díky malým rychlostem a tím že maká perfektně..
..to Nissan zatáčky asi úplně nemiluje a sice zatočí ale mrtvý volant vám moc jistoty neposkytne a jen vám to prostě zařídí aby se to stalo…posranej anglickej namyšlenej aristokrat…dělá co má ale nedává vám zpětnou kontrolu..víte prd, cítíte z průběhu prd… prostě vás děsí a nedodává vám okamžitou jistotu…a člověk mu musí věřit…
…ok ..nadechnu se a srovnám si v hlavě co chci …nebojte budeme končit..mohl bych dojmy psát ještě dalších 20 minut ale hlavní jsem řekl vše..teda skoro vše…CENA…za cenu téhle 350z mám pecka stroj…na toyobaru prvních modelů s nájezdem 150tis mi přesto bude chybět víc jak čtvrtina celé ceny nissana…prostě víc jak kilo které je dost..a toyobaru s nájezdem 150 může sloužit ještě kdoví kolik desítek tisíc km a nebo už můžete být v hajzlu a hledat další skoro kilo na kompletní geo..a to je příšerny rozdíl a komplikace…v srdci chci toho pankáče co i ve 30km/hod umí odbočovat driftem…ale asi vsadím na to že si lehce upravím Zetko a budu mít masakr dělo které se musím naučit řídit a hlavně chápat co kdy dělá..snad to vyjde a já to nerozbiju někde v driftu (drift mi teď přijde absolutně nereálný na první dojem) nebo to nepošlu na okresce do škarpy až mě to vytáhne ze silnice…poznám…
…a pak že peníze nejsou důležité…mě donutili vzít něco,v co pevně doufám že dělám dobře…před srdečním pocitem který mi sálá z každého póru..raději pecka auto hned, než dál šetřit dvě kila na brz (úpravy výfuku brzd a případně servis motoru) které by mi asi víc dávalo šanci se radovat z každého zatočení..uvidím za pár měsíců jak dobrá volba to byla..ale jdu do nissana 350Z na kterého mám než platit teď nataženou cenu auta co zdražilo za rok o víc jak 100tis

Nissan 350z
Nissan 350z
22.9.2022

S ročním odstupem už tu mám výsledky mého rozhodnutí …
hned z kraje jsem pochopil po pročtení všech dostupnych zdrojů,že Zetko bude chtít „pár úprav“ abych začínal s autem které bude mít vychytané porodní bolesti…za celý rok v autě skončila částka která převýšila částku pořizovací…namátkou bylo třeba koupit a upravit:

  • přední zadní stavitelná ramena
  • laděné HARDRACE,svody styl Megan racing
  • omotavky downpipe nismo V3 na zbytek výfukového vedení značky iNvidia
  • ACT A853000409 Clutch Performance Street Clutch Disc, Organic spojkový kit,
  • jiný zadní tlumiče (vrátit zpět DNA Racing tlumiče
  • kontrola a případná repase všech gum ramen a silentbloků
  • výměna kompletních stabilizátorů za lepší a pevnější sportovni
  • výměna vodního chladiče za účinnější Japspeed
  • výměna olejové pumpy za lepší z verze rev-up
  • montáž kitu chladiče oleje s budíkem do interiéru
  • montáž zadních čidel
  • dlouhé vedení vzduchu, největší
  • plenum spacer
  • úprava Down plena pro lepší vedení vzduchu do zadních komor od klapky
  • úprava vzpěry
  • montáž předního denního svícení nové pevné silentbloky pod motor z hliníku a strongflexu
  • kompletní repase diferenciálu a vložení lamelového Kaazu
  • výměna plastu v interiéru s opěrkou kolene
  • kompletní demontáž klimatizace
  • nastavení chodu ruční brzdy a přidání setu hydraulické ruční brzdy
  • ladění softwaru..předstih, citlivost pedálu..
  • Zadní lambdy off, bohatost v zátěži, nastaven delší čas sací vačky ve vyšších otáčkách a 7200rpm a vmax off atd
 

  Práce na autě bylo hromada,jen práce spolkla takřka 100tis….ale teď po roce ničeho nelituji a moje 1474kg těžké zetko se stalo autem ..které mi s každým vyjetím vyplavuje adrenalin a roztahuje úsměv od ucha k uchu….byla to dobrá volba….sice dražší než jsem čekal,ale dobrá…

Nissan 350z
s pozdravem Willy Pavlík