BMW e92 335i n54

BMW 335i e92 n54

Čau lidi… Jsem Adam a rozhodnul jsem se že vám napíšu kompletní story o mém autě. Je to BMW 335i e92 s relativně oblíbeným motorem N54 (německé 2JZ, baby M3, M3 killer atd.) A také se zaměříme na to zda jsou všechna tato přízviska zasloužená a nebo jestli je pravda úplně jiná a jaké radosti i starosti mě během vlastnictví vozu provázeli/provázejí

1. Pořízení vozu

  Jak to bývá, tak samotné koupi předchází i myšlenka na to proč zrovna kupuji to auto které kupuji a né jiné. Jestli jsem auto už někdy vlastnil, jestli jsem v něm jel nebo s ním mám aspoň nějaké zkušenosti a nebo jestli ho prostě chci a vlastně ani nevím proč. Světe div se, ale u mě se to týkalo té poslední možnosti😁

Je to přesně rok a 2 měsíce co auto vlastním a než jsem si ho přivezl domů tak jsem celej předchozí rok vymýšlel co vlastně chci. Jsem celý život zarytý motorkář a blázen do výkonu ať se to týká jakýchkoliv strojů. Motorek mám více než dost, takže jsem se rozhodl konecne i pro 4 kolového miláčka s pořádnou porcí výkonu a nějakým fun faktorem. Indicie pro výběr jsem měl celkem zůžené včetně budgetu, proto se nakonec vyfiltrovalo jen pár kousků. Chtěl jsem toto: Benzínový motor, R6/V6/VR6 a nebo V8,  Zadokolka, Manuál/4X4, Kupé/sedan/hatchback, základ aspoň 250-300hp, Interié v kůži a nějakou standartně komfortní výbavu na auto za půl milionu.

  Jak jsem psal výše, tak na auto byl rozpočet půl kostky, s tím že jsem spíše pokukoval po prémiovějších značkách, ale co si budeme namlouvat…Za 500k si člověk může koupit novou Fábii v holotě, vzít nějakej rozpracovanej projekt a nebo prostě mít štěstí a pořídit na první dobrou. Mě se to rozhodně nepovedlo😂. Dlouho jsem byl rozhodnutý pro Audi S5. Motorizace buď 3.0 TFSI (kompresor) a nebo 4.2 V8 FSI atmosfera. Velice elegantní auto s hezkým interiérem, ve většině případů s paradní výbavou a hlavně solidním výkonem v obou motorizacích. Svezení jsem měl možnost několikrát a proto i možnost porovnání. 

  Zamiloval jsem se do zvuku V8 a lineárního průběhu výkonu, ale zase přeplňovaný V6 se nedal výkon také nikterak vytknout a hlavně znatelně nižší váha na předku která z V8 v zatáčkách dělala při vysokých rychlostech celkem neovladatelný parník. Kazdopadne den předtím než jsem se na jednu S5 jel podívat tak mi kamarád zapůjčil jeho 335i coupé kterou měl už značně upravenou jak motorově, tak podvozkově i co se týče estetiky a já se okamžitě zamiloval a přehodnotil doposavadní názor.

  Nutno říci že jsem nikdy nebyl fanoušek BMW, spíše naopak. Za to ale nemohla auta jako taková, ale spíše jejich majitelé a četnost autonehod ve kterých BMW figurovalo. Tuhle myšlenku a názor později rozvinu😁. Takže hledáček se změnil jenom na 335ku zadokolku s motorem N54 což je řadový 6válec s dvojicí malých turbodmychadel a neskutečným výkonovým potenciálem který mě vlastně nadchl ze všeho nejvíce. Bylo mi jedno jestli sedan a nebo coupe, ale coupe opravdu pusobi vice sportovne a tak nejak sexy. Začal jsem hledat v období kdy hezká auta začínala na ceně 400 000kč a výše a někdy ani to nebyla záruka top stavu. Já měl smůlu že během více než půlročního hledani a nekolik navstev a prohlidek jsem nemohl narazit na nic co by mi vyhovovalo. Jednou byl problem s estetikou vozu, jednou s motorem, nepodlozenou nebo zanedbanou servisni historii vozu nebo proste neakceptovatelnou cenou vůči stavu auta. Další věc je že jsem o autě, jeho typických závadách a jejich projevech moc něvěděl a proto jsem se nakonec uchýlil k tomu že prostě něco koupím a uvidí se.

BMW 335i e92 n54
BMW 335i e92 n54

2. Rady před koupí

  No moje rada s odstupem času a vlastnictví je jednoduchá. Uvědomte si jestli to auto opravdu chcete/potřebujete a hlavně jak ho budete používat.

  Budeme vycházet z toho že jste pro auto rozhodnutý a je jedno jestli se bavíme o 1er, 3er, 5er, 7er nebo Z4, ale bavme se spíše o motoru a vadách těchto vozů obecně.

  Já už dneska beru jako samozřejmost před koupí nějaký dlouhodobý studování  auta a aktivní zjišťování jeho charakteristických plusů i mínusů a v idealním případě se spojit s člověkem který dané auto s daným motorem má aspoň několik let ve vlastnictví a který vám bude ochoten poskytnout nějaké konstruktivní info ohledně všeho co se s autem dělo a děje. To nemusí být vždycky jednoduché, protože málokdo si chce denně vypisovat se zelenáčem který se ptá jestli se do toho leje nafta a na jakou stranu se povolujou kola 😀

  Navíc je ideální sehnat si objektivní názory a zkušenosti od více lidí, protože jednomu může auto fungovat 3 roky bez zásahu a někdo během 3 let proinvestuje několikrát cenu auta do oprav/úprav.

  No ne každej má X známých s autem které by zrovna chtěl koupit, ale každý má internet, takže prostě hledat, hledat, hledat…

  Já už jsem požadavky na svoje auto zmiňoval v předchozím bodě, takže se dostavame ještě k velice zásádní otázce.

  Budu chtít svoje auto upravovat nebo ho budu chtít nechat v sérii? To je dost ošemetná otázka, protože valná hromada majitelů N54 se rozhodne po čase pro úpravy, ačkoliv si na začátku slibovala že jim výkon stačí a že do toho nechtěj “vrtat”.

  No, čest všem výjimkám ale já aspoň rychle vysvětlím o co jde. 

  Je pravda že auto většinou opravdu nejlépe a nejdéle funguje v originálním stavu.

  Takže pokud se rozhodnu že pujdu cestou auta v továrnim stavu bez výkonových a estetických úprav, zní moje rada takto: Kupte opravdu hezké servisované auto s doloženými KM a veškerou servisní historií, včetně důkladné prohlídky s nějakým profíkem. Nebudu teď rozepisovat co všechno zkontrolovat, na to je ještě času dost, ale zkrátka za auto bych si řádně připlatil aby mělo buďto velice malý nájezd do 100 000km, což už se může zdát dnes nemožné a nebo aby za sebou mělo poctivý servis s veškerými bolístkami.

  Pokud se někdo rozhodne jít cestou úprav a netrápí ho estetika, výbava nebo to že auto nemá žádnou historii a má už z počátku spousty much, tak bych se zaměřil jen na pár věcí. Aby auto nemělo prokazatelně více jak 300 000km najeto, nebylo bourané a nebyla nijak zásadně narušena statika a pevnost kastle a v neposledním bodě koroze.

  Jsem zastáncem toho že raději koupím auto s padlým motorem než strouhanku s motorem po GO, ale opět záleží na možnostech a zkušenostech člověka co je schopný si sám opravit a udělat a za kolik.

  Takže pokud vím že budu chtít auto upravovat, tak koupím nejlevnější auto co najdu, kterému se točí motor a kola. Bavíme se třeba o autě za 150, 200, 250k.

  U takového motoru by mi stačilo aby nezvonila kliková hřídel, nebyl prasklý rozvod a aby komprese motoru byli v normě. No a peníze které by mi zbyly na auto v relativním super stavu investuji okamzite do servisu a začínajících úprav, ale všechno popořadě.

BMW 335i e92 n54 rizeni
BMW 335i e92 n54 aktivni rizeni
BMW 335i e92 n54 spojka 550i

3. Technické specifikace

BMW 335i e92 n54 PCV ventil
BMW 335i e92 n54 turba vymena
BMW 335i e92 n54 downpipe

4. Recenze - popis úprav a přidaná hodnota

5. Galerie

6. Servisní kniha