BMW e36 325i white rag

WhatsApp Image 2023-04-11 at 09.58.57 (8)

1. Začneme proč teda vlastně tohle auto a kde sem k němu přišel.

  Už jako první auto v 18-ti jsem si koupil e30 m40b18 coupé a právě tenkrát jsem pochopil co je to BMW, ten požitek z jízdy, to jak se auto chová a právě to mě zaujalo… a jelikož jsem od mala toužil po cabriu, byla víceméně volba jasná. Takže začal hon na 36-ku v kábru…pár jsme jich objeli, ale žádná sláva, dokonce jsem málem koupil jednu m3 za slušný peníz, ale hodně věcí mi tam nesedělo, tak jsem dal ruce pryč. Což je možná škoda, protože tenkrát jsem ještě nevěděl, že se do auta tak pustím a vše se mohlo opravit, no co se dá dělat. Nakonec jsme jeli do Českých Budějovic a to přesně 11.10.2012 a už z dálky mě auto zaujalo (na pohled) … a jelikož i moje prvníBMW bylo bílé a jelikož je to moje oblíbená barva, bylo to jasný! Auto se zdálo v moc pěkným stavu, opakuji ZDÁLO nově nalakované, nová střecha a hlavně motor běžel bez známek únavy což bylo to hlavní….no a tak jsme si za 82 tis.vezli domů právě tenhle kousek. Bohužel nic nebylo jak se zdálo, ale to se vše ukázalo až časem a o to větší trápení s tím autem bylo … nalakované to bylo, ale žádná sláva a hlavně evidentně proto, že to bylo po bouračce na pravý přední roh a nejspíš i zadní levý bok. Střecha byla nová, ale špatně ušitá a nedosedala ani po velkých snahách ji napnout či namáčet jí, aby se povolila.. nestačilo to, takže se musela sehnat prozatím jiná postarší střecha a to je bohužel jen zlomek všeho, ale to už asi zmíním v dalších odstavcích.

bmw_e36_whiterag_4
bmw_e36_whiterag_5

2. Začalo to vlastně úplně nevině, chtěl jsem jen mít cabrio.

  Takže celkem dlouho to sloužilo jako daily car, občas driftík a běžná údržba… první fáze byla se odlišit, jelikož jsem zjistil, že někde kolem brna jezdí hodně podobná bílá 36-ka v kábru, takže jsme lakovali lišty, lízátko apod. do černé perleti, aby jsme se odlišili. Pak někdy na sraze big bmw mi do hlavy vlezl nějakej šmoula a už to jelo..Ale to jsem přeskočil, že jsem se toho vlastně chtěl zbavit, odešly synchrony, takže konec machrování na semaforech kardan se rozletěl, takže rány jak deb*l čerpadlo udělalo pápá, tlumiče KO, lak právě na lištách a pod se začal loupat, všude to najednou rezlo (kvalitně lakováno asi) a spousta dalších věcí, už si to moc nepamatuji. O brzdách nemluvím, ohla se tuším tenkrát těhlice a tak… no prostě toho bylo hodně a já se po dvou letech rozhodl, že to bylo fajn a je čas pořídit něco jiného, že to dám do kupy, aby se to vůbec prodalo a pošlu to do světa. Nojo jenže člověk si pak uvědomí, že je v tom už dost peněz, usílí a času.. takže se tak nakonec nekonalo, všechny tyhle věci se daly do kupy a jezdilo se vesele dál a pak právě přišel už zmiňovaný šmoula a rok 2015 a začlo se prostě nějak rozebírat upozorňuji, že jsem do tý doby nikdy na autě nic nedělal studoval jsem obchodku a ekonomku, dělal barmana, baristu a tohle celý pro mě bylo pokus omyl a vše nová zkušenost.  A vlastně po většinu doby dost velký boj a nervy. Pak člověk zjistí, že je to totálně prorezlý, že to bylo bouraný atd…ale jelikož jsem tvrdohlavej vůl, tak se to prostě nějak začlo stavět. Jak už jsem řekl, auto bylo pěkně rezavý, takže když sem vyndal sedačky a pak koberec, celkem jsem valil bulvy. Pod sedačkou díra jako pr*se, to samý mě čekalo když se sundal blatník a prahy… no hrůza…ale to už tak nějak zacházím do odstavce úprav. Tak vás asi nebudu zdržovat rádoby vtipnejma kecama co vše s tím bylo nebylo a půjdeme dál

3. Proč White Rag (čti Vajt Reg).

  Začlo to tak, že jsem chtěl dát autu, takovou tu … no … jakoby duši, když to řeknu blbě, nechtěl jsem aby lidi říkali jen, znáš tu bílou třicetšestku v kabru? A první co mě napadalo bylo White pearl, vzhledem k laku…ale těchto „přezdívek“ už tu bylo a dokonce i dnes na tuning scénach je a kdo mě zná, ví, že musím být originální, že sem puntičkář… takže White pearl ne… Později jsme začli vyrábět samolepky a já už musel vážně zapojit mozek, původně jsme přemýšleli nad White granade, že bych k tomu udělal i tématiku apod… ale nějak se mi to nezdálo a já na granáty moc nejsem. Až mě to trklo po tom, co jsem si pročítal na wikipedii něco o kabrioletech… U nás se kabrioletům s plátěnou střechou říká hadrák a v angličtině je to dost podobné – Rag top – rag znamená hadr, takže vlastně hadrová střecha, no a bylo to – White Rag neboli bílej hadr.

4. K technickým údajům stručně.

  Motor je M50b25TU, takže dva a půle s vanosem (proměnné časování ventilů, podobně jako například u hondy V-Tec).
Váha je jen cca (podle techničáku) 1485kg, ale jelikož je na autě spousta blbostí navíc, tak to asi bude o něco málo víc.
Pod víkem se ukrývá ostrá vačka, která přidala pěkných 12kw navíc od série, takže se auto pyšní 153kw, tzn. 205 koní, ale kolik už jich během těch let umřelo, těžko říct. Něco málo ale dohnaly Schmiedmann svody, ulter výfuk a KN vložka.
Rok výroby? Je to hned vlastně první ročník, kdy se cabria vyráběla, takže 1993 a poprvé vyjelo na silnice téhož roku v říjnu v rakousku (-uhersku?).
Auto už je komplet v M-paketu a opravdu vše origo (zrcátka, volant, hlavice páky, nárazníky, prahy, lišty, kola, sedačky).
Střecha je poloautomat, vyhřívané sedačky, asc, elektrická zrcátka i okna a teď už se můžeme chlubit dvouzónovou digiklimou a velkým BC. (Oboje jsem předělal z manuální klimy a malého bc.)
Kola jsou originál M3 styling 39 dvourozměr – 17-ky předek 7,5 a zadek 8,5, někdo je bude znát jako „slunečnice“. S gumama předek 195/40 a zadek 215/40, momentálně falken.
Lak je bíla perleť konkrétně ze vzorníku subaru 37J. Vše ostatní je černá perleť škoda 9910 (lišty, motorový prostor, lízátko, difuzor nárazníku, zrcátka apod.). Kola, motor, interierové zrcátko apod. jsou v barvě Candy apple red s podkladem čistého stříbra.

5. Seznam co vše se dělalo.

  Bude asi delší a určitě na spoustu věcí zapomenu, ale zkusím to i popořadě čím auto opravdu prošlo a berte to asi jako další příběh co kdy kde a tak.

  Jako úplně první věc jsme koupili autorádio sony Xplod cdx – GT660UV multicolor jelikož tam žádné rádio nebylo.
Koupila se jiná převodovka, ptz odešly synchrony, pak kardan a hardy spojka. Jo a to bych mohl zmínit, že to byl původně automat a predelalo se to na manuál. V 2015 to tak nějak začalo…koupilo se led osvětlení spz a kožený potah kapoty… první změny byly, že se nechali do černé perleti nalakovat ledvinky (tehdy ještě před facelift) a všechny lišty. Nově se lakovala maska, koupil eMkovej volant, dali nový červený proužky na kola (tehdy ještě černý kola). Rozebrali se komplet celý brzdy a vše se vyčistilo a lakovalo do červený. Dávali se nový brzdy kotouče, pakny apod. Jestli si dobře vzpomínám, tak značky ATE. Koupila a nalakovala se odtrhová hrana na kufr. Nalakovalo se lízatko, koupilý tmavé mlhovky, dali se GT rohy a koupila vyjížděci anténa, kterou později někdo na ulici zlomil, takže se později koupila jiná, menší, hezčí.

  Dlouho jsme váhali, ale nakonec jsme za podvozek zvolili TA technix, výškově stavitelný a dnes mohu říct, že podvozek funguje na svoji cenu opravdu dobře, nová axiální táhla, čepy a hřeben řízení. Vyřezala a vyvařila se podlaha, podběhy, prahy, pod víkem kufru, lemy apod.. prostě vše co bylo děravý a rezavý. Lakovali se prahové nástavce, nárazníky, znova některý lišty, protože se museli koupit nový, jelikož na starých už lak prostě nedržel a znovu se sloupaly. Sehnala se a nalakovala lišta BMW místo spz do předního nárazníku, kapota, blatníky, nová faceliftová maska a ledvinky, difuzor zadního nárazníku, ostřikovače, stěrače koupily se nový zadní světla, přetáhly se na horní části (blinkry) černou fólií, sehnaly se přední čírý blinkry s US svícením (žádná předělávka, fakt je takhle vyrobily), trochu se zatmavily a vyházel se celý interiér. Koupili se nový stěrače (nejdřív starline – přece se na stěračích nemůže nic zkazit, jenže když po 50 km vám jeden uletí, tak jsem usoudil, že BOSCH bude lepší), pořádný žárovky (nightbraker), pár samolepek, pořádně vypucovat koberec, když už je venku a vezlo se auto do lakovny na rozstřik zadního levýho boku.

  Pak začlo trápení se světlama, vyhodily se Depa s kroužkama, protože ty žárovky v kroužkách vypalovali paraboly a sháněly se origo bosche…Nebudu popisovat jak těžké bylo je sehnat, ale  pěkný bosche už prostě neexistují. ty se komplet rozebrali a upravili podle mých představ, původně se dávali ccfl kroužky, ale nakonec jsme zvolili led diodový multicolor s mléčnými kryty s ovládáním přes telefon, přes wifi. Vyndaly se rozptylová skla, černý kříže do dálkových a černý plechy kolem parabol udělaly to co jsem chtěl, opticky jsou světla tmavá i bez fólie či spreje.

  Dále jsme koupili bassreflexy a zakomponovali jsme je do mřížky předního nárazníku, podle potřeby uřezali, nalakovali a hráli si tak aby to bylo souměrné. pak přišla bílá fólie na řadicí páku, kterou jsem později strhnul a nechal ji nalakovat do bílé perleti. interierové zrcátko a popelníček do bílého plastidipu, což jsem taky sloupal a nakonec nechal lakovat. Zbytek interiéru se vezl čalouníkovi do Brna spolu se sedačkami z M3 (vadery). Ty se šily do kombinace perforované kůže a koženky, prošité bílou a červenou nití. Loketka do kůže prošitá červenou nití, středový tunel do bílé koženky, tapece do černé koženky a středy tapeců do bílé koženky, taktéž prošité bílou a červenou nití. Lišta kastlíku šla také do bílé koženky s vylisovaným logem ///M a ruční brzda a její manžeta jsou v černé kůži a zase prošité bílou a červenou nití. Volant a manžeta řadící páky se posílali do volantechu, kde manžetu z černé kůže prošili opět stejnými nitemi a volant šel do kombinace bílá kůže, černá perforovaná kůže, červený použek na 12-ti hodinách a zespoda podšitý bmw trikolorou. Nechali jsme udělat dva bílé polštářky BMW ///M a jeden černý s nápisem White Rag. Přední znak kapoty se zatmavil folií, tu jsem ale sloupl a nechal znak nalakovat do černé a červené. Nechal jsem vyrobit pár samolepek (na přední sklo, na boční sklo, na odtrhovku, lízátko a pod). Lakovali se i panty kapoty, zámky, kliky, koupily se přední gumy kumho ku31 195/40, později už falken. eMkový pedály a nalakoval jsem si ventilové víko do leskle černé s popraškem červené. Doladili se červené linie jak v interiéru tak kolem odtrhovky, lízátka a zadního nárazníku. Najednou bylo třičtvrtě roku pryč auto se v květnu 2016 dodělávalo. Ještě nějaký ty oleje a filtry, podložky pod přední kola 2cm, koberečky a hurá na rozleštění, voskování a korekci laku. Jenže po tom všem jsem špatně nandal zadní uložení a tlumiče vystřelili skrz střechu, takže střecha KO a konečně jsem byl donucen udělat něco i s ní…

  Takže po představení auta na legendách hurá do icabria, kde nakonec museli dávat i nový rám střechy, jelikož byl křivý. Takže s novou střechou už nás čekala první sézona (vlastně už jen půlka sezony) a tu jsme si náležitě užili. Hned po první výstavě v bohnicích ještě praskly stahovačky, takže se musely pak ještě poladit, mezitím jsme nechali vyrobit zadní spz na srazy, jenže přišly další problémy, auto nejelo, bez výkonu, strašně moc paliva z výfuku, otáčky kolísaly až to chcípalo apod… Tak jsme objednali hromadu věcí, od snímače vačky, lambda sondy a zkusily jsme ještě jednu váhu vzduchu…po všem možném koumání mi to nedalo a že zkusím nejdřív vyměnit znovu váhu vzduchu (podle chyby diagnostiky).. a ejhle.. chyba pryč… sjeli jsme na emise… hodnoty na nulách, tak jak by mělo být… takže po druhé nová váha a snad už problém vyřešen. Ano znova (už se měnila jednou ale po 14 dnech opět stejný problém). No a začalo se jezdit, BMW meeting, big BMW, Milovice, Midnight run a vše bylo jak má být, skvělá parta lidí, skvělý auta, atmosféra a prostě super. Pak jsem si nechali ještě udělat samolepku na bok a na zrcátko – no roof so happy – bez střechy, jsem šťastný … jako takové oživení a zároveň ještě malá změna v průbehu sezóny.. Pak přišel sraz v Poděbradech, kde jsme zkusili soutěž v měření hluku výfuku, byla to spíš sranda a chtěli jsme změřit výfuk, který je od Ulteru, ale 13. místo s 99,3 decibely dobrý No a pak to přišlo… carwars a 1. místo v germany scene..wow…obrovskej zážitek a radost a vlastně další chtíč jít ještě dál a pak už to jelo … nejprve teda proběhlo focení v klecanech, což byl taky skvělej zážitek a pak už 1. místo v hradci králové, ten samej den přejezd na e36 meeting a další 1. místo, pak výstava v letňanech a další sraz vyškov a pohár za top 5. Pak přišla na řadu technická, takže podvozek nahoru, samolepky dolu a dva roky klid.

  Pak jsme jeli do pardubic natočit reklamu na angel eyes kroužky a taky skvělej zážitek. Sezona už končila a my jsme jeli ještě mrknout do Krásna a sraz a získali 1. místo za nejhezčí cabrio srazu a pohár za auto srazu dle pořadatel a byl konec sezóny… Takže auto zase do dílny a jedem znova Nejprve jsme teda ještě zavítali ke klukům do power.labu, kde nám na zakázku vyrobili difuzor, splitter a křidélka pod prahy.Vše z hliníku a z kompozitu aby to bylo odolné a zároveň co nejlehčí. Později jsem, musel difuzor trochu poupravit, hlavně uchycení a vylepšit třetím brzdovým a mlhovým světlem. A pak už začla ta dlouhá cesta a témeř celé auto se znovu rozebralo, šel ven i komplet motor a vše kolem něj a vše se lakovalo, včetně všech držáků, vzpěr, víček a pod. vše pěkně do červené candy apple red stejně jako kola, interierove zrcátko a do černé perleti motorový prostor, nádobky, plasty apod… Ven i celej interiér a předělavao se malé bc na velké bc, manual klima na digi klimu, proběhlo vytlumení a zasazení nových repráků jak ve předu tak vzadu konkrétně MAC audio a stím spojená muzika do kufru, taktéž komplet vytlumeno, takže vyřezat desku, zasadit woofer od rockfordu (P1 Punch), pětikanál zesilovač taktéž od rockfordu, kapacitor a celý to potáhnout pvc podlahou. nové silentbloky motoru, převodovky, nové hadice a hadičky asi plně ke všemu nové se kupovalo také veškeré těsnění včetně ventilového víka, všechny možný šoubky, matky, podložky. Sehnali jsme origo windschott.

  Musela se převařit pravá špička (nosník) motoru, jelikož hnil. Nové torpédo pod stěrače, eMkové znáčky do kol a budíků, skla do zrcátek, všeljaké plastové úchyty. Nový termostat, spojková sada sachs, repas vanosu, poštelovaly se rozvody, znovu do laku ledvinky, maska, pak taky čelo, znovu nové koberečky, tentokrát už jsou pěkný a podle mých představ atd atd atd..ani nedokážu vše vypsat, dělalo se opravdu snad úplně vše. Vše co se lakovalo mělo náležité podklady, v motoru se na většinu věcí dával základ na komíny, takže by to mělo vydržet 600 stupňů. poladili jsme i budíky a koupily do nich kroužky a nechali je nalakovat taky do candy red, znak kapoty nalakován do černé perleti a candy red, jak uz jsem zminoval, stejně jako xxx šroubků, pak zapalovač, páčka na otevírání kapoty a hlavice řadicí páky do bílé perleti. nové svíčky, sportovní kn vzduchový filtr a další veškeré filtry i oleje a naplně, vyleštili chladič, nový klima chladič, výfukové motane svody od smiedmanna, štelovatelný uložení na předek, štelovatelná ramena na zadek, nové zadní gumy, opět kumho ku39, ale na zadek šlo 215/40, pozdeji uz jsme kiupili Falkeny. Každopádně zase podložky i na zadek Nová lambda sonda, spousta kabelů, vysoušeč klimy, klima kompresor a všechny trubky ke klimě. nová a předělaná kabeláž ke kroužkům do světel, nový štítek do motoru, zatmavení předních blinkrů folií, rozseknutá hlava o dveře a vše to nastrojit .. Nakonec jsme jeste vyndali z kufru vse co zustalo šedé a nastříkali to do černé… vzal jsem to hodně stručně a asi jsem pozapomněl dost věcí, ale jinak by jste tu strávili nejen mládí proběhla tak nakonec vlastně čela generálka auta pak už jen pár problémů a šup zase celý auto po dalším roce a půl práce vyleštit a navoskovat, vyčistit a naimpregnovat střechu a už můžeme opět válet srazy tričkama, židličkama, spinnery, měšcem a dvěma modely vás už zatěžovat nebudu prostě jsem potreboval spoustu věcí s nápisem White rag k autu připraveno je křídlo, shortshift a nějaké blbosti a vyrobili jsme si z plastu takova jakože křidélka na předni nárazník, ale to uvidíme jak na to bude čas a teď si jdeme užít rok 2018. Na finále jsme si jeste stihli vyrobit výplně do výřezů kapoty ktere jsme potahli bílou koženkou. Jak jsem řekl trvalo to dlouho, další rok a půl a ano je to tím, že za prvý nevydělávám milony, dost času trávím v práci a s přítelkyní, vše jak už jsem řekl se učím, dělám prvně a s dost věcma se peru, ale myslím, že na pokus omyl dobrý. Do toho jsme měli zdravotní komplikace a po operaci jsem musel 2 měsíce opravdu být v klidu to jen pro rejpaly – takto se jezdilo a dařilo se a báječně jsem si to užil. V roce 2019 jsem potřeboval změnu a ještě se zápalem jsem nechal udělat polep u kluků z redline custom. Základ polepu s mojí představou jsem dal Petovi, on to poupravil, dal mi pár návrhů a já jelikož jsem extrémní puntičkář, jsem si pak doma hrál v programu a navrhl si to už podle sebe tak, aby to bylo podle představ. Byly použity fólie 3M a oracal. Tedy opravdu kvalitní. Nechal jsem rovnou polepit prahové lišty a byl jsem spoko.

  Pak ale přišly dvě události, které vše změnily.
Za prvé to bylo finále Mother showcase v Praze Letňanech, kde i přes to, že celý rok jsem byl všude první, padlo druhé místo. A ano já byl zklamaný, protože to bylo doma (konečně něco v praze) a hlavně jsem tam konečně měl taky jednou rodinu i nejlepšího kamaráda. Druhé místo super, ale to by si musel dotyčný to 1. místo zasloužit a ne to vyhrát jen tím, že…. no to je radši fuk. Každopádně auto nemělo ani na bednu, natož na 1. místo.. tím začala myšlenka se na to vyprdnout, jen z principu nepodporovat nefér srazy a jejich hodnocení. Nakonec jsme ještě odjeli Krásno, odvezli si 2 nejcennější poháry, ale pak přišla další rána. Ve 150km/h mi na dálnici z Plzně do Prahy prdla práva přední guma a to nebylo úplně příjemné. Navíc řešit auto, které je 3cm nad zemi, není sranda, aby se dostalo do Prahy.. to se po X hodinách povedlo, auto šlo pod plachtu a já už nechtěl nic řešit. K tomu přišlo uvědomění, že jsem strávil hromadu let jen autem a osobní život šel úplně mimo. V roce 2020 jsem opravil kolo, dal nové přední gumy, právě zmiňované Falkeny, auto zvedl, odjel na STK a šlo opět pod plachtu. Tam bylo až do roku 2022, kdy jsem auto přivedl k životu a řekl si, že ho dám do pucu. Odvezl ho do servisu a chtěl udělat vše, co je špatně, aby bylo auto ve 100% kondici,  takže tricestný ventil topení (auto netopilo), naplnila se klima (ano, i když jsem dělal celou soustavu klimy, tak jsem ji nenaplnil a tak jezdil bez klimy). Každopádně už je vše v pořádku, dalo se do pucu řazení, jelikož byla špatná kulisa a vyskakovaly rychlosti, výfuk se dal do kupy, protože na pár místech foukal, přetěsnilo se víko, jelikož prochc*valo, vyndali se strongflex uložení motoru a dalo origo, kvůli tomu že to motor posunulo o kousek dozadu a dělalo to trable, pak uložení kardanu, nove benzínové hadice, založila opět stahovačka okna spolujezdce, takže ta se taky opravila a pár dalších drobností tak, aby auto snad uz nemělo chybu. Nakonec se koupily i zadní gumy Falken a je rok 2023… a co teď? že by comeback? No, uvidíme nejprve STK a třeba se zase vydáme nekam na soutěže

  Každopádně respekt všem co si to opravdu přečetli a tímto za to chci upřímně poděkovat.

  Kdyby kohokoliv, cokoliv zajímalo, klidně se zeptejte na spoustu věcí jsem stejně zapomněl 

6. Galerie

7. Úspěchy vememe taky stručně jen kde, co, kdy, kdo, proč.

2015

První úspěch byl asi videoklip pro zpěvačku Andrea Mea s názvem Náhradní. Natáčelo se hlavně na džbáně 18.8.2015 a šlo hlavně o to trochu zadriftovat s tehdy vyteklejma tlumičema a vzadu gumama 245/40 to byla fakt prča no.

2016

Pak po první etapě úprav přišla premiéra vystavení auta v bohnicích na legendách, kde auto sklidilo opravdu velký ohlas a tak pro mě obravská radost. Prozatím největší úspěch v roce 2016 bylo 1. místo na CarWars v germany scene, který to vše odstartovalo.

1. místo hradec králové v luxury scene (audi, bmw, mercedes, muscle cars a dub cars)

1. místo na e36 meetingu

TOP 5 ve vyškově v amatere scene

Dva poháry za jeden sraz 1. místo cabrio scene a pohár za auto srazu dle pořadatele na tuning srazu v Krásnu

2018

2. místo v BMW scene v příbrami mothers showcase
1. místo BMW scene Vyškov mothers showcase
1. místo audi a BMW scene v Hustopeči
1. místo BMW scene milovice mothers showcase

3 poháry na big BMW meetingu
1. místo nej e36
1. místo nej cabrio
1. místo nej lak
1. místo BMW scene milovice mothers showcase
2. misto BMW scene pribram mothers showcase
TOP 20 car wars pro scene
TOP 30 tuning sraz plasy
2. místo finále Mothers Showcase - České Budějovice

Dále natáčení videklipu k nové písničce Johnyho Machetty spojené s kampaní pro ministerstvo dopravy s názvem Pro tvůj flex.

 

2019

1. místo BMW scene - Příbram - Mothers Showcase
1. místo BMW scene - Milovice - Mothers showcase
TOP 30 tuning sraz Plasy
Best of static - Escape6 meet Letňany
1.misto germany scene - tuning sraz Krasno
Best of cabrio - tuning sraz Krásno
1. místo BMW scene - Milovice - Mothers showcase
1. místo kabrio - BIG RACE 2019 - Vysoké Mýto
1. místo E36 - BIG RACE 2019 - Vysoke Mýto
1. místo BMW scene - tpo Hradec Králové
1. místo nejnižší auto static-tpo Hradec Králové
TOP 20 - Car Wars Panenský Týnec
2. místo finále Mother showcase v Praze
1. místo kabrio - new action tuning