Mazda RX7

mazda rx 7

1. Pořízení vozu

  Mazdu RX-7 jsem chtěl snad od dětství a pořád mi unikala ať už cenou, nebo dostupností. Až se opravdu jednou objevila v mém dosahu a ten bájný jednorožec se mohl postavit do mé garáže. Auto se však povedlo koupit v dost zuboženém a nepojízdném stavu, kosmeticky se musely například měnit zrcátka, kryty světel, lišty atd.. Dolakovaly se zmíněné dily a díky tomu že jsem majitelem detailingové dílny se autu mohla vdechnout zas ta spravná jiskra.

mazda rx 7
mazda rx 7

2. Recenze

  Všichni by ji chtěli a všichni se jí bojí, to je Mazda RX-7. A víme proč – ten jedinečný Wankel pod kapotou.. Strašák v podobě repase motoru.. Ale kdo se bojí nesmí do lesa 🤣 – Tohle je RX-7 první pofacelift konkrétně verze RS, která dostala například větší turba, lepší chlazení, lepší podvozek i brzdy.. Sériový výkon se zvedl na 280ps což byla taková ta dohoda mezi automobilkami že papírové tenhle výkon budou mít. Realita však naštěstí byla velkorysejší a reálně se pohyboval okolo 300ps. A při váze 1250kg to s autem slušně cvičí..

3. Opravy, úpravy Mazda RX-7

  Co se techniky týče. Auto šlo nastartovat avšak jezdit bylo nemožné.. Základem problémů byla palivová soustava kde sériové čerpadlo nahradilo vysokoprůtokové Walbro. Dál se musel řešit problém ovládání sekvenčních turb. A to pro neznalé je slušný oříšek. (viz diagram), takže se koupila celá ovládací jednotka včetně zbylých solenoidů a tahaly se i nové hadičky. Další problém byl s TPS (senzorem natočení škrtící klapky) Mazda přestala před pár lety díly vyrábět a nahradit ničím nelze.. Avšak se mi povedlo díky objednávání mnoha dílů přímo z Japonska se s jedním z prodejců domluvit zda by mi nepomohl a světě div se, pro japonský trh Mazda část dílů obnovila a v tom TPS. 

  Avšak už ne konstrukčně stejné, ale celou přestavbou sadu (snímač, nová elektrika, nové vedení vody ke škrtící klapce..)  Dalším problémem byla převodovka kde ložiska už měla své za sebou. Naštěstí je celkem jednoduché řešení v podobě pětirychlostní převodovky z RX-8 kde střed je stejný a jen se mění zvon a zadní část za díly z RX-7. V tuhle chvíli bylo auto schopné konečně důstojně jezdit a věřte že poprvé kdy sepla obě turba jsem měl husí kůži a takové to že můj sen je funkční a jezdí. Úprav od série tahle konkrétně však dostala několik – stavitelný podvozek Cusco – větší vodní chladič tak i intercooler – plnoprůchozí vyfuk Blitz – spojku s odlehčeným setrvačníkem Exedy – kola Rota – zadní křídlo R-magic A plno dalšího..

mazda rx 7
mazda rx 7

#mazda #rx7 #wankel #rotary #13b