Ford Focus ST

Ford Focus ST mk3

1. Pořízení vozu

Kdo nerad čte
  Long story short pod 400 tisíc lepší zábavný kombik není. Octavia RS btw. Je přestřelená cenově a spíš GT jak sportovnější náčiní.

Kdo rád čte
  Prvopočátek bylo, když mi manželka předala pouzdro a v něm byly ponožky s čápem. Moudřejší už chápou, manželka zkrátka otěhotněla a v té době jsme měli Hyundai i10. Který byl super na naučení se, odpouštěl a pořád měl lehounce přes tunu, 78 koní, krátký rozvor a z pomocníků jen ABS. Takže úplně ne vhodné na kočárek, autosedačka, x tašek, kde i když vezmete pár hraček jen se zkrátka nakupí.
  Takže budeme kupovat něco jiného. Jako osoba, která má ráda auta („autíčkáři“ jsou za mě víc srdcaři – mě to musí dávat i logiku), kterej si sportovnější vozy půjčoval přes HoppyGo apod. jsem na SAuto, Tipcars, … byl jako doma. Ženiny nároky – velký kufr, nesedět úplně nízko. Mé nároky – zábavné na řízení, „rychlejší“, 5 dveří a nechtěl jsem dát víc než 200 tisíc.
  Jak by si mnoho autíčkářů tipnulo, první nápady byly E91 325i / E61. Kamarád, který opravuje auta a další lidi z oboru, mi dali radu „nekupuj si 15 let starého bavoráka“. Tu jsem přijal, hledal a nenacházel. Vše zajímavé bylo dražší.
  Po pár „světýlkách a zapuzení“ na mě bliknulo na mém „oblíbeném bazaru“ v Plzeňském kraji skočil Focus ST mk2 hatchback. Ročník 2010, cena trochu přes – říkám si … kufr by se jakštakš dal, … a dole v sekci „připravujeme“ jsem viděl „Focus ST 2014“ nic víc… Googlil jsem, „Hmm třetí generace se dělala i v kombiku, třeba budu mít stěstí.“ Zavolal jsem chlapíkovi, zda to platí a kdy ho budou mít ke koukačce.
  On, že „V sobotu se přijeďte podívat, syn to bude dávat do inzerce v pondělí nebo v úterý.“. Tak jsem dojel, koukl a zběžně dobré. Zavolal kamarádovi mechanikovi, že jsem narazil na zajímavý kus, kdy může – ideálně v pondělí. Přes víkend jsem prokoukal, profiltroval hodiny a v novějších, s výbavou, kombi, které není prémiovka, kvůli servisu, … lepší nenajdu. 1. „ajaj“.
V pondělí jsme přijeli, kamárád to zkoukl z leva z prava, po ¾? hodině nic nenašel. Tak jsme se jeli projet.
  Vše super a já věděl, že je zle… 2.“ajaj“. Chtěl jsem kupovat za 150 + servis, ručení, případně „zimáky“ a teď máme 375 jen cena auta. Zimáky k tomu nebyly. Bavili jsme se, že se mi má narodit dítě, že? Chlapík doporučuje určitě havaríjko a začne vyjmenovávat. „Vyhřívané sklo i s výměnou 35-40 tisíc, světlomety – bixenony, natáčecí, pro ST mají černé pozadí, takže jsou jiné jak standardní …“ a jede. Jestli mi něco bylo jasné, že havaríjko je „must be“, trefit srnu, tak oprava za 120, jen to hvízdne.
  Zuřivě jsem vytřepal „prasátko“ až z něj skoro nic nezůstalo. Povinné s havaríjkem jsem sehnal od Kooperativy za necelých 13 (fakt). Dobře jsem udělal btw. více v sekci o servisu.

Ford Focus ST mk3
Ford Focus ST mk3

2. Rady před koupí

1) Jestli bylo řešené zatíkání skrze zadní světla nebo hagusy (dřív nebo pozdějš ti do něj bude téct – tzn. nikdo to neřešil, „nebyl nikdy problém“ = oprava za 3,5 tisíce v autorizáku, případně sám. Mrkni pod zadní koberečky a sedačky / koberec zboku v kufru, jestli je tam lehká plíseň, teče do něj. To samé občas teče k rezervě. Ale NENÍ TO NO GO, POTEČE TI DO KAŽDÉHO. Tzn. opravíš, zastříkáš něčím proti plísním a „tradá pohoda jazz“.

2) Jak tlačí turbo (standard je někde k 1.4, bez „čipu“ nejde plný tlak ukazatele) pokud tlačí plnej, je to čipnuté.

3) Stav chladící kapaliny – 2.0 EB má KONSTRUKČNÍ neduh, že žere chladící kapalinu. Tzn. jestli není bůhvíkde pod low, jelikož samozřejmě máš těsnění pod hlavou v lepším případě, v horším prasklý blok

5) Baterie, pokud je origoš, asi od výroby, bude na výměnu mrtvá. Nemá to start stop apod. tzn. stačí myslím 59-64 Ah Varta (1700?). Originál stojí někde 5 tisíc, hádám ho nikdo nekupuje.

6) Odlepující se těsnění na dveřích, ale oprava sranda na 10 minut. Za KVALITNÍ oboustranku a technický líh na odmastění asi 350Kč

7) Bacha na laděné výfuky. Na STK POTŘEBUJEŠ nově jak homologaci, tak se testuje hlasitost, která musí odpovídat velkému techničáku. Nebo kámoše na STK…

8) Pokud chceš testovat spojku bacha hromada ST má asistent rozjezdu do kopce.

9) „dýzlové ST“ špatně snáší sportovní filtry, tzn. je možné, že spíš bude vyhazovat nějaké chyby a házet. Každopádně nevím o žádném neduhu, který by „trojkové STčka prostě dělaly, pane, víte?“

3. Technická specifikace

Motor

Převodovka

3así

Spotřeba

Výbava

4. Recenze - jizdní vlastnosti, silné a slabé stránky, popis uprav

Úpravy (dělal bývalý majitel, podám jako lajk)

  • přímé sání K&N s pár trubkama navíc a jednou hliníkovou
  • KW podvozek – jak tlumiče, tak pružiny

Vlastnosti – i díky KW podvozku ÚŽASNĚ drží v zatáčkách i na „celkem úzkých pneu“ 225/40 R18, ale je to tvrdé tak, že když jsem dostal zážitek 45minut v Lamborghini Huracán, tak to bylo o dost pohodlnější.

Silné stránky

  • Jízdní vlastnosti
  • Zvuk – i přes sériový výfuk lehký chraplák, s přímým sáním krásné „tsss“ a „brutální nasávání“ při plynu na podlaze
  • Precizní řazení
  • Praktičnost – 476 litrů kufr, se složenými sedačkami 1502
  • Spolehlivost (za rok a čtvrt vlastnictví žádný problém)
  • Užší kola, na 18 vypadá pěkně, takže nejlepší prémiové pneu 225/40 R18 – 2,5-3 tisíce za kus
  • Ceny servisu a originál dílů i v rámci autorizáků

Slabé stránky

  • Spotřeba – 11,5 město, 9 mimo město
  • Dětské / stupidní závady – teklo do něj (neduh všech mk3 Focusů), když umírala baterka místo indikátoru se to dusilo, jelo na tři válce, skákal tam „žlutej motor“ viz servis
  • Sedačky nejsou pro extra velké chlapy
  • Interiér při dotycích povrzává. Při jízdě v pohodě (jak často jen tak mačkáte palubovku či
    střeďák?)
  • Je to tvrdé od výroby a nesériové podvozky z toho udělají něco, co je na rozbitých okreskách / žulových kostkách MORDOR
  • Není moc druhovýroba karosářských dílů

5. Servis

  Byl dělaný jen v autorizáku Ford-In. Ceny sakum prdum s prací. Nepočítám 500Kč za slepení a zastříknutí (hala bala) prasklého nárazníku, kdy mě v noci trefili a ujeli – od pojišťovny na rozpočet 25345Kč – poškozené tři plastové díly, jeden hodně, zbývající dva lehoulince, radši jsem poslal na umoření půjčky na auto.

  • Výměna oleje + filtru – 4000Kč
  • Vyřešení zatékání – 4800Kč (musela dolů stropnice)
  • Výměna svíček – 2017,92Kč

Další věci mimo to co chápeme jako „servis“

  • Zimní kola – 4000Kč (17“ BBS Cosmos, které se dávaly na 407 Peugeoty)
  • Zimní pneu – Bridgestone Blizzak LM005 215/45 R17 – 12680Kč
  • Nazutí a výměna kol na zimní – 946 Kč
  • Výměna kola za kola na letní – 651Kč

6. Galerie

#ford #focus #st #mk3 #sportovníkombi