Bude asi delší a určitě na spoustu věcí zapomenu, ale zkusím to i popořadě čím auto opravdu prošlo a berte to asi jako další příběh co kdy kde a tak.
Jako úplně první věc jsme koupili autorádio sony Xplod cdx – GT660UV multicolor jelikož tam žádné rádio nebylo.
Koupila se jiná převodovka, ptz odešly synchrony, pak kardan a hardy spojka. Jo a to bych mohl zmínit, že to byl původně automat a predelalo se to na manuál. V 2015 to tak nějak začalo…koupilo se led osvětlení spz a kožený potah kapoty… první změny byly, že se nechali do černé perleti nalakovat ledvinky (tehdy ještě před facelift) a všechny lišty. Nově se lakovala maska, koupil eMkovej volant, dali nový červený proužky na kola (tehdy ještě černý kola). Rozebrali se komplet celý brzdy a vše se vyčistilo a lakovalo do červený. Dávali se nový brzdy kotouče, pakny apod. Jestli si dobře vzpomínám, tak značky ATE. Koupila a nalakovala se odtrhová hrana na kufr. Nalakovalo se lízatko, koupilý tmavé mlhovky, dali se GT rohy a koupila vyjížděci anténa, kterou později někdo na ulici zlomil, takže se později koupila jiná, menší, hezčí.
Dlouho jsme váhali, ale nakonec jsme za podvozek zvolili TA technix, výškově stavitelný a dnes mohu říct, že podvozek funguje na svoji cenu opravdu dobře, nová axiální táhla, čepy a hřeben řízení. Vyřezala a vyvařila se podlaha, podběhy, prahy, pod víkem kufru, lemy apod.. prostě vše co bylo děravý a rezavý. Lakovali se prahové nástavce, nárazníky, znova některý lišty, protože se museli koupit nový, jelikož na starých už lak prostě nedržel a znovu se sloupaly. Sehnala se a nalakovala lišta BMW místo spz do předního nárazníku, kapota, blatníky, nová faceliftová maska a ledvinky, difuzor zadního nárazníku, ostřikovače, stěrače koupily se nový zadní světla, přetáhly se na horní části (blinkry) černou fólií, sehnaly se přední čírý blinkry s US svícením (žádná předělávka, fakt je takhle vyrobily), trochu se zatmavily a vyházel se celý interiér. Koupili se nový stěrače (nejdřív starline – přece se na stěračích nemůže nic zkazit, jenže když po 50 km vám jeden uletí, tak jsem usoudil, že BOSCH bude lepší), pořádný žárovky (nightbraker), pár samolepek, pořádně vypucovat koberec, když už je venku a vezlo se auto do lakovny na rozstřik zadního levýho boku.
Pak začlo trápení se světlama, vyhodily se Depa s kroužkama, protože ty žárovky v kroužkách vypalovali paraboly a sháněly se origo bosche…Nebudu popisovat jak těžké bylo je sehnat, ale pěkný bosche už prostě neexistují. ty se komplet rozebrali a upravili podle mých představ, původně se dávali ccfl kroužky, ale nakonec jsme zvolili led diodový multicolor s mléčnými kryty s ovládáním přes telefon, přes wifi. Vyndaly se rozptylová skla, černý kříže do dálkových a černý plechy kolem parabol udělaly to co jsem chtěl, opticky jsou světla tmavá i bez fólie či spreje.
Dále jsme koupili bassreflexy a zakomponovali jsme je do mřížky předního nárazníku, podle potřeby uřezali, nalakovali a hráli si tak aby to bylo souměrné. pak přišla bílá fólie na řadicí páku, kterou jsem později strhnul a nechal ji nalakovat do bílé perleti. interierové zrcátko a popelníček do bílého plastidipu, což jsem taky sloupal a nakonec nechal lakovat. Zbytek interiéru se vezl čalouníkovi do Brna spolu se sedačkami z M3 (vadery). Ty se šily do kombinace perforované kůže a koženky, prošité bílou a červenou nití. Loketka do kůže prošitá červenou nití, středový tunel do bílé koženky, tapece do černé koženky a středy tapeců do bílé koženky, taktéž prošité bílou a červenou nití. Lišta kastlíku šla také do bílé koženky s vylisovaným logem ///M a ruční brzda a její manžeta jsou v černé kůži a zase prošité bílou a červenou nití. Volant a manžeta řadící páky se posílali do volantechu, kde manžetu z černé kůže prošili opět stejnými nitemi a volant šel do kombinace bílá kůže, černá perforovaná kůže, červený použek na 12-ti hodinách a zespoda podšitý bmw trikolorou. Nechali jsme udělat dva bílé polštářky BMW ///M a jeden černý s nápisem White Rag. Přední znak kapoty se zatmavil folií, tu jsem ale sloupl a nechal znak nalakovat do černé a červené. Nechal jsem vyrobit pár samolepek (na přední sklo, na boční sklo, na odtrhovku, lízátko a pod). Lakovali se i panty kapoty, zámky, kliky, koupily se přední gumy kumho ku31 195/40, později už falken. eMkový pedály a nalakoval jsem si ventilové víko do leskle černé s popraškem červené. Doladili se červené linie jak v interiéru tak kolem odtrhovky, lízátka a zadního nárazníku. Najednou bylo třičtvrtě roku pryč auto se v květnu 2016 dodělávalo. Ještě nějaký ty oleje a filtry, podložky pod přední kola 2cm, koberečky a hurá na rozleštění, voskování a korekci laku. Jenže po tom všem jsem špatně nandal zadní uložení a tlumiče vystřelili skrz střechu, takže střecha KO a konečně jsem byl donucen udělat něco i s ní…
Takže po představení auta na legendách hurá do icabria, kde nakonec museli dávat i nový rám střechy, jelikož byl křivý. Takže s novou střechou už nás čekala první sézona (vlastně už jen půlka sezony) a tu jsme si náležitě užili. Hned po první výstavě v bohnicích ještě praskly stahovačky, takže se musely pak ještě poladit, mezitím jsme nechali vyrobit zadní spz na srazy, jenže přišly další problémy, auto nejelo, bez výkonu, strašně moc paliva z výfuku, otáčky kolísaly až to chcípalo apod… Tak jsme objednali hromadu věcí, od snímače vačky, lambda sondy a zkusily jsme ještě jednu váhu vzduchu…po všem možném koumání mi to nedalo a že zkusím nejdřív vyměnit znovu váhu vzduchu (podle chyby diagnostiky).. a ejhle.. chyba pryč… sjeli jsme na emise… hodnoty na nulách, tak jak by mělo být… takže po druhé nová váha a snad už problém vyřešen. Ano znova (už se měnila jednou ale po 14 dnech opět stejný problém). No a začalo se jezdit, BMW meeting, big BMW, Milovice, Midnight run a vše bylo jak má být, skvělá parta lidí, skvělý auta, atmosféra a prostě super. Pak jsem si nechali ještě udělat samolepku na bok a na zrcátko – no roof so happy – bez střechy, jsem šťastný … jako takové oživení a zároveň ještě malá změna v průbehu sezóny.. Pak přišel sraz v Poděbradech, kde jsme zkusili soutěž v měření hluku výfuku, byla to spíš sranda a chtěli jsme změřit výfuk, který je od Ulteru, ale 13. místo s 99,3 decibely dobrý No a pak to přišlo… carwars a 1. místo v germany scene..wow…obrovskej zážitek a radost a vlastně další chtíč jít ještě dál a pak už to jelo … nejprve teda proběhlo focení v klecanech, což byl taky skvělej zážitek a pak už 1. místo v hradci králové, ten samej den přejezd na e36 meeting a další 1. místo, pak výstava v letňanech a další sraz vyškov a pohár za top 5. Pak přišla na řadu technická, takže podvozek nahoru, samolepky dolu a dva roky klid.
Pak jsme jeli do pardubic natočit reklamu na angel eyes kroužky a taky skvělej zážitek. Sezona už končila a my jsme jeli ještě mrknout do Krásna a sraz a získali 1. místo za nejhezčí cabrio srazu a pohár za auto srazu dle pořadatel a byl konec sezóny… Takže auto zase do dílny a jedem znova Nejprve jsme teda ještě zavítali ke klukům do power.labu, kde nám na zakázku vyrobili difuzor, splitter a křidélka pod prahy.Vše z hliníku a z kompozitu aby to bylo odolné a zároveň co nejlehčí. Později jsem, musel difuzor trochu poupravit, hlavně uchycení a vylepšit třetím brzdovým a mlhovým světlem. A pak už začla ta dlouhá cesta a témeř celé auto se znovu rozebralo, šel ven i komplet motor a vše kolem něj a vše se lakovalo, včetně všech držáků, vzpěr, víček a pod. vše pěkně do červené candy apple red stejně jako kola, interierove zrcátko a do černé perleti motorový prostor, nádobky, plasty apod… Ven i celej interiér a předělavao se malé bc na velké bc, manual klima na digi klimu, proběhlo vytlumení a zasazení nových repráků jak ve předu tak vzadu konkrétně MAC audio a stím spojená muzika do kufru, taktéž komplet vytlumeno, takže vyřezat desku, zasadit woofer od rockfordu (P1 Punch), pětikanál zesilovač taktéž od rockfordu, kapacitor a celý to potáhnout pvc podlahou. nové silentbloky motoru, převodovky, nové hadice a hadičky asi plně ke všemu nové se kupovalo také veškeré těsnění včetně ventilového víka, všechny možný šoubky, matky, podložky. Sehnali jsme origo windschott.
Musela se převařit pravá špička (nosník) motoru, jelikož hnil. Nové torpédo pod stěrače, eMkové znáčky do kol a budíků, skla do zrcátek, všeljaké plastové úchyty. Nový termostat, spojková sada sachs, repas vanosu, poštelovaly se rozvody, znovu do laku ledvinky, maska, pak taky čelo, znovu nové koberečky, tentokrát už jsou pěkný a podle mých představ atd atd atd..ani nedokážu vše vypsat, dělalo se opravdu snad úplně vše. Vše co se lakovalo mělo náležité podklady, v motoru se na většinu věcí dával základ na komíny, takže by to mělo vydržet 600 stupňů. poladili jsme i budíky a koupily do nich kroužky a nechali je nalakovat taky do candy red, znak kapoty nalakován do černé perleti a candy red, jak uz jsem zminoval, stejně jako xxx šroubků, pak zapalovač, páčka na otevírání kapoty a hlavice řadicí páky do bílé perleti. nové svíčky, sportovní kn vzduchový filtr a další veškeré filtry i oleje a naplně, vyleštili chladič, nový klima chladič, výfukové motane svody od smiedmanna, štelovatelný uložení na předek, štelovatelná ramena na zadek, nové zadní gumy, opět kumho ku39, ale na zadek šlo 215/40, pozdeji uz jsme kiupili Falkeny. Každopádně zase podložky i na zadek Nová lambda sonda, spousta kabelů, vysoušeč klimy, klima kompresor a všechny trubky ke klimě. nová a předělaná kabeláž ke kroužkům do světel, nový štítek do motoru, zatmavení předních blinkrů folií, rozseknutá hlava o dveře a vše to nastrojit .. Nakonec jsme jeste vyndali z kufru vse co zustalo šedé a nastříkali to do černé… vzal jsem to hodně stručně a asi jsem pozapomněl dost věcí, ale jinak by jste tu strávili nejen mládí proběhla tak nakonec vlastně čela generálka auta pak už jen pár problémů a šup zase celý auto po dalším roce a půl práce vyleštit a navoskovat, vyčistit a naimpregnovat střechu a už můžeme opět válet srazy tričkama, židličkama, spinnery, měšcem a dvěma modely vás už zatěžovat nebudu prostě jsem potreboval spoustu věcí s nápisem White rag k autu připraveno je křídlo, shortshift a nějaké blbosti a vyrobili jsme si z plastu takova jakože křidélka na předni nárazník, ale to uvidíme jak na to bude čas a teď si jdeme užít rok 2018. Na finále jsme si jeste stihli vyrobit výplně do výřezů kapoty ktere jsme potahli bílou koženkou. Jak jsem řekl trvalo to dlouho, další rok a půl a ano je to tím, že za prvý nevydělávám milony, dost času trávím v práci a s přítelkyní, vše jak už jsem řekl se učím, dělám prvně a s dost věcma se peru, ale myslím, že na pokus omyl dobrý. Do toho jsme měli zdravotní komplikace a po operaci jsem musel 2 měsíce opravdu být v klidu to jen pro rejpaly – takto se jezdilo a dařilo se a báječně jsem si to užil. V roce 2019 jsem potřeboval změnu a ještě se zápalem jsem nechal udělat polep u kluků z redline custom. Základ polepu s mojí představou jsem dal Petovi, on to poupravil, dal mi pár návrhů a já jelikož jsem extrémní puntičkář, jsem si pak doma hrál v programu a navrhl si to už podle sebe tak, aby to bylo podle představ. Byly použity fólie 3M a oracal. Tedy opravdu kvalitní. Nechal jsem rovnou polepit prahové lišty a byl jsem spoko.
Pak ale přišly dvě události, které vše změnily.
Za prvé to bylo finále Mother showcase v Praze Letňanech, kde i přes to, že celý rok jsem byl všude první, padlo druhé místo. A ano já byl zklamaný, protože to bylo doma (konečně něco v praze) a hlavně jsem tam konečně měl taky jednou rodinu i nejlepšího kamaráda. Druhé místo super, ale to by si musel dotyčný to 1. místo zasloužit a ne to vyhrát jen tím, že…. no to je radši fuk. Každopádně auto nemělo ani na bednu, natož na 1. místo.. tím začala myšlenka se na to vyprdnout, jen z principu nepodporovat nefér srazy a jejich hodnocení. Nakonec jsme ještě odjeli Krásno, odvezli si 2 nejcennější poháry, ale pak přišla další rána. Ve 150km/h mi na dálnici z Plzně do Prahy prdla práva přední guma a to nebylo úplně příjemné. Navíc řešit auto, které je 3cm nad zemi, není sranda, aby se dostalo do Prahy.. to se po X hodinách povedlo, auto šlo pod plachtu a já už nechtěl nic řešit. K tomu přišlo uvědomění, že jsem strávil hromadu let jen autem a osobní život šel úplně mimo. V roce 2020 jsem opravil kolo, dal nové přední gumy, právě zmiňované Falkeny, auto zvedl, odjel na STK a šlo opět pod plachtu. Tam bylo až do roku 2022, kdy jsem auto přivedl k životu a řekl si, že ho dám do pucu. Odvezl ho do servisu a chtěl udělat vše, co je špatně, aby bylo auto ve 100% kondici, takže tricestný ventil topení (auto netopilo), naplnila se klima (ano, i když jsem dělal celou soustavu klimy, tak jsem ji nenaplnil a tak jezdil bez klimy). Každopádně už je vše v pořádku, dalo se do pucu řazení, jelikož byla špatná kulisa a vyskakovaly rychlosti, výfuk se dal do kupy, protože na pár místech foukal, přetěsnilo se víko, jelikož prochc*valo, vyndali se strongflex uložení motoru a dalo origo, kvůli tomu že to motor posunulo o kousek dozadu a dělalo to trable, pak uložení kardanu, nove benzínové hadice, založila opět stahovačka okna spolujezdce, takže ta se taky opravila a pár dalších drobností tak, aby auto snad uz nemělo chybu. Nakonec se koupily i zadní gumy Falken a je rok 2023… a co teď? že by comeback? No, uvidíme nejprve STK a třeba se zase vydáme nekam na soutěže
Každopádně respekt všem co si to opravdu přečetli a tímto za to chci upřímně poděkovat.
Kdyby kohokoliv, cokoliv zajímalo, klidně se zeptejte na spoustu věcí jsem stejně zapomněl