Jízdní vlastnosti Sierry jsou poměrně zajímavá věc – na sériovým podvozku to krásně žehlí, umí to držet na silnici a jediným limitujícím faktorem je to, že to v zatáčkách svlíká gumy z ráfku. Klasicky měkkej osmdesátkovej podvozek je dobrej na daily ježdění, na sypání moc ne.
Je to zadokolka s krásně rozloženou váhou, takže i když máte pod kapotou jen 100 koní, dá se to na mokru krásně rozhodit a na dvojku můžete proletět zatáčku krásným způsobem. Sierry mají i poměrně dobrý rejdy, takže nějaký puberťácký točení se na místě pro ty auta není problém. V okamžiku, kdy budete to auto dávat na stavítko zjistíte, že je předek strašně konstruovanej (rameno jen s jedním silentblokem v kastli) a potřebujete minimálně na předek polyuretanový siletbloky. Já k tmu přidal i stabilizátor ze Scorpia, kterej je tvrdší.
Když máte auto na tvrdým pdvozku a na polyuretanu, jede to jak po kolejích. Čím níže snížíte zadní nápravu, tím větší máte odklony a to auto se rozkročí takovým způsobem, že to prostě na suchu není možný urvat. Přední náprava nejde nijak nastavit, pouze sbíhavost a na zadek radši nesahat, protože ty šrouby jsou už taky na odchodu do ocelovýho nebe.
Slabou stránkou Sierr je nedostatek výkonu a malej převod řízení – s tím se prostě musí člověk naučit žít. V6 v tom byly a moc jich nezbylo, (Cosworthy stojej strašný prachy, o těch ani mluvit nechci) a stejně byste v reálu měli maximálně 150 koní, ale zase motor těžkej jak kotva. Sierra ale tyhle věci umí krásně negovat poměrně nízkou váhou a krásně přesným řízením (pokud je v dobrým stavu). Je zábava s tím technicky jezdit zatáčky i se klouzat po sněhu, ale i se jen tak v klidu projet.
Moje Sierra je na stavítku od AVO performance coilovers, má přední nápravu v polyuretanu (díky bývalému majiteli), upravený těhlice a přední brzdy z trojkovýho Transitu a kola r13. Mám na zimu r15, ale to jen protože vypadají pěkně.
Jako každej kdo upravuje auta mám udělaný i výfuk, spočívající v náhradě katu a středovýho tlumiče harmonizérem a koncovkou od VM sport, kterou jsem měl vždycky na Sierrách. Osmiventilovej motor s tímhle setupem zní pěkně, na můj vkus až trochu moc nahlas, ale to je holt daň za hezkej zvuk. Spousta lidí si to neuvědomuje, ale nutnost srát na všechno obří kola o rozměrech r17 a výše prostě není dobře a žere to výkon. Sierry nejsou auta, který by k provozu potřebovaly šílený rozměry pneumatik – sériový rozměr kolem 185 šířky je
plně dostačující.
Sierra je dobrou alternativou k levným pekáčům od BMW, ale nečekejte od toho zázraky. Je to spíš stylovka, kterou tak často na silnicích nepotkáte a v zimě na zatáčkách už vůbec ne.
A co je na Sierrách nejlepší? Jsou jednoduchý. Za mě má smysl kupovat jen OHC. Dostupnost dílů v době internetu a eBaye nemá smysl řešit, ty nejběžnější díly jsou i v Kellyně. Cokoliv jinýho holt musíte objednat z UK (Anglie, zhasněte pochodně a odložte vidle) a rovnou s tím můžete sehnat ostrou vačku a sání na dvojitý webery, aby to byl úplnej race car. A navíc ten retro interiér, to je věc, kterou prostě na takhle levným autě nenajdete.